Katt ~ Önskedesign

 
Ledsen att det inte blivit så många inlägg de senaste dagarna.. Iallafall så kommer här ett inlägg på en design som jag gjorde i förrgår tror jag och jag försökte både i går och i förrgår att lägga upp bilden + ett inlägg här, men det funkade inte. Så hoppas att det nu funkar denna gång!
 
Hade fått en kommentar om jag kunde göra svarta katter och här är då en variant!
 
Nagellacken jag använde :
Bakrunden ~ Nagellack från 'essence' colour & go, färgen heter '104 sweet as candy'.
Manikyren (rosa lila) ~ Nagellacket från 'Smart girls get more', färgen är i nummer 80.
Katten/"randen över manikyren" ~ Nagellack från 'Maybelline New York' mini Colo rama, färgen heter '52 Dark Plum'.
 

Måla först bakrunden med en ljusrosa, måla sedan som en fransk manikyr med den mörk lila färgen, sedan tar du den rosa/lila färgen och oxå målar som en fransk manikyr, men lte längre ner än den mörklila, så att det blir som en "rand" med mörk lila över det rosa/lila.. Sedan ska du alltså göra katten ; gör då som oval sak där du vill att katten då ska sitta (den ovala cirkeln/saken blir då kattens kropp ), sedan gör du en cirkel över kroppen som blir huvudet (fyll i cirkeln sen..), gör sen två små trianglar på huvudet som blir öron. Det sista du ska göra är svansen, och den har egentligen inget "hur den ska se ut" utan man kan göra lite som man vill  xD Men iallafall, utgå från den ovala saken/kroppen och gör så att svansen först går ut lite och sedan upp...........

 

Ta sedan vilken top coat som helst  (tog inte med den i "Nagellacken jag använde" för att top coat är lika dant vart det än kommer ifrån..) och sedan är du klar! Och glöm inte att kommentera vad just du tycker jag ska göra för naglar, så kanske de oxå kommer upp här !


Kommentarer
Postat av: Anonym

Sjukt fiin blogg alltså!!:
Bara älskar designen!!:)
Kolla gärna in på min blogg!:)

Svar: Tack!! :)
naglarosnt.blogg.se

2013-08-09 @ 18:25:28
URL: http://paulinavalkama.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0