SNURR

FotoFotoFoto
 
Nagellack jag använde :
 
Base Coaten : från Depend, Nummer 079
Basfärgen ~ från Depend, Nummer 031 (det är nytt men jag orkade inte göra ett inlägg om att jag köpt ett nytt vitt nagellack, eftersom det skulle bli en sån litet inlägg.. Och alla vita nagellack är ungefär samma :) )
Snurren ~ En svart akryl färg / acrylic paint (man kan såklart använda vanligt svart nagellack men jag tog akryl färg för att det är lättare att 'arbeta' med.).
 
Ta först bas lack (base coat) för att skydda nageln från missfärgning åsånt. Måla sedan vit lack på alla naglar, ta två lager om det behövs. Gör sedan en prick i mitten av varje nagel så att du vet vart du ska börja göra snurren och det blir lättare att följa den. Sedan gör du alltså snurrgrejen, runt o runt o runt..
Tips : ta en bläckpenna och fyll i snurrgrejen först så blir det lättare att måla med nagellacken senare. Och du kan naturligtvis ta vilka färger som helst som du gillar!
Klart ! Glöm inte att kommentera vad du tycker jag ska göra för nageldesign eller mönster eller vad som helst! Skriver upp alla idéer på en lapp och sparar till kanske nästa gång ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0